Strona główna > Sprzęt Audio > Recenzja NICEHCK NX7 MK3

NICEHCK NX7 MK3 to 7-głośnikowy uniwersalny IEM składający się z 2 przetworników dynamicznych, 4BA i jednego przetwornika piezoelektrycznego. Jego cena wynosi 135 dolarów.

Disclaimer: NICEHCK NX7 MK3 wysłane do nas to próbka w zamian za naszą szczerą opinię w tej recenzji. Dziękujemy HiFiGo za tę możliwość.

Aby dowiedzieć się więcej o naszych recenzjach hybrydowych IEM na Headfonics, kliknij tutaj.

Uwaga, ta recenzja jest zgodna z naszymi nowymi wytycznymi punktacji na rok 2021, o których możecie przeczytać tutaj.

NICEHCK jest sprzedawcą słuchawek IEM, wzmacniaczy słuchawkowych i DAC-ów z Chin. Od tego czasu odważyli się na stworzenie własnej marki IEMs, a w 2019 roku wypuścili pierwszą wersję NX7. Chociaż nie byłem w stanie słuchać ich osobiście, czytałem, że NX7 Pro był znaczącą poprawą w stosunku do oryginału.

2 starsze modele NX7 są odbierane z mieszanymi recenzjami, ale całkiem niedawno NICEHCK zdecydował się wydać 3 iterację dla NX7 z NX7 MK3. Z ulepszeniami, które są stale wprowadzane, może to właśnie 3. raz jest najlepszy?

Technika w środku

Konfiguracja

Za swoje pieniądze otrzymujesz wiele przetworników, ale co najważniejsze otrzymujesz konfigurację specyficznych typów przetworników często spotykanych w droższych modelach. Obejmuje ona 4 przetworniki BA, 10mm kompozytowy podwójny przetwornik dynamiczny CNT oraz przetwornik piezoelektryczny.

Przetworniki dynamiczne są dostrojone do obsługi basu i niższych średnich tonów, podczas gdy przetworniki BA są dostrojone do obsługi średnich tonów aż do niższych wysokich, podczas gdy przetworniki piezoelektryczne są dostrojone do obsługi wyższych częstotliwości.

Filtry dostrajające

Jedną z najbardziej unikalnych cech NX7 MK3 jest to, że wyposażono go w 3 unikalne filtry dostrajające. Te filtry dostrajające mogą modyfikować charakterystykę częstotliwościową NX7 i mogą stanowić realną alternatywę dla zwijania końcówek dousznych.

Wymienne płyty czołowe

Poza możliwością dostosowania filtrów, słuchawki NX7 MK3 mają także wymienne wkładki. W zestawie znajdują się 2 dodatkowe pary płyt czołowych, aby dać klientowi możliwość zmiany koloru słuchawek IEM. NICEHCK dołączył do NX7 MK3 16-żyłowy kabel z posrebrzanej miedzi, zakończony 2-pinowym wtykiem 0,78 mm.

Opcje

Po złożeniu zamówienia, dołączony kabel może być dostosowany do potrzeb klienta. Opcje obejmują standardowe połączenie single-ended zakończone złączem TRS 3,5mm, lub połączenie zbalansowane zakończone złączem TRRS 2,5mm, 4,4mm lub 3,5mm.

Wygląda na to, że NICEHCK dał użytkownikowi duże możliwości personalizacji na każdym kroku, a znalezienie idealnej konfiguracji NX7 MK3 nie będzie takie trudne.

Opakowanie i akcesoria

NX7 MK3 dostarczane są w białym pudełku z nadrukowanym etui, gdzie na froncie znajduje się zdjęcie słuchawek. Opakowanie wygląda dobrze, ale najważniejsze jest to, że pudełko jest twarde i posiada odpowiednią ilość pianki i tekturowych wkładek, które zapewniają bezpieczeństwo IEM i związanych z nim akcesoriów podczas transportu i przechowywania.

Jeśli chodzi o ilość akcesoriów dołączonych do NX7 MK3, to jest to najwięcej, jakie widziałem z parą IEM-ów. Są tam same IEM, kabel, dodatkowe 2 pary filtrów dostrajających, futerał, 2 pary płyt czołowych, 2 zestawy końcówek dousznych w różnych rozmiarach i śrubokręt.

To oczywiste, że NICEHCK jest hojny jeśli chodzi o akcesoria i nie wydaje się, że oszczędza na jakości. Etui jest nawet wykonane z dżinsu, aby uczynić je modnym do noszenia.

Wszystkie te akcesoria i pudełko pokazują, że NICEHCK chce się upewnić, że wysyła bardzo kompletny i bezpieczny produkt.

Projekt

Zazwyczaj jesteśmy zmuszani do wyboru koloru IEM, który chcemy przed zakupem. Tym razem NICEHCK zdecydował się pozwolić nam wybrać kolor IEM poprzez płytę czołową z 3 wariantami w pudełku. Dzięki dołączonym płytom czołowym, użytkownik może łatwo zmienić domyślną niebieską płytę czołową na czerwoną lub czarną, w zależności od nastroju.

Chociaż jest to ciekawy pomysł, chciałbym zobaczyć jakieś kolorowe oznaczenia muszli IEM, tak aby łatwiej było zauważyć, które z nich należy włożyć do którego ucha. Ale znowu, będzie to tylko kwestia wymiany prawej płyty czołowej IEM na czerwoną płytę czołową, a NX7 MK3 mają teraz kodowanie kolorystyczne!

Kabel zasilający

Każda muszla IEM posiada wystający trzpień, który zmniejsza nacisk na 2-pinowe złącza 0.78mm, gdy kabel się porusza. Sam przewód posiada wstępnie uformowaną pętlę, która nie wymaga zbytniej regulacji podczas noszenia.

Każda żyła 16-żyłowego kabla z posrebrzanej miedzi jest ściśle i misternie zapleciona, tak że nie ma tendencji do rozplątywania się w żadnym miejscu. 2,5 mm wtyk TRRS, który został dostarczony z moim egzemplarzem testowym, jest wykonany z metalu, co daje mi poczucie pewności, że wtyk będzie służył przez dłuższy czas.

Komfort i izolacja

Jedna rzecz, która przeszkadza mi w kwestii komfortu, to fakt, że płyty czołowe NX7 MK3 mają twardsze krawędzie wokół śrub. Wygląda na to, że wbijają się one w moje concha, gdybym się położył lub oparł uszy o zagłówek. Nie będzie to przeszkadzać, jeśli nie używasz słuchawek IEM leżąc na łóżku.

Kiedy noszę IEMs, mam tendencję do odczuwania pewnego dyskomfortu po kilku godzinach z powodu problemów z dopasowaniem samych muszli lub rozmiaru dyszy. Z lekkimi plastikowymi muszlami NX7 MK3, nigdy nie czułem, że jest problem z rozmiarem dyszy lub jakąkolwiek częścią IEM wywierającą nacisk na moją konchę.

Kable są również odpowiednio wyważone, aby nie ciągnęły IEM-ów w dół, gdy są noszone. Są one również na tyle miękkie, że nie wprowadzają żadnych mikrofonicznych zakłóceń.

Filtry

Filtry dołączone do NX7 MK3 nieznacznie zmieniają poziom czułości NX7 MK3, przy czym czerwony filtr ma najwyższy poziom czułości 108dB/mW, niebieski filtr 107dB/mW, a czarny filtr 103dB/mW. Zmiany te są spowodowane częstotliwościami, które mogą być zakłócane przez filtry.

Filtr czerwony ma za zadanie uwypuklić wysokie i średnie tony, i tak też się dzieje. Niższe tony wysokie zostały nieco bardziej uwypuklone, do tego stopnia, że zdają się przysłaniać pozostałe częstotliwości.

Czarny filtr z drugiej strony ma za zadanie uwypuklić bas i tak też się dzieje. Oczywiście uwypuklenie basu odbywa się kosztem wrażenia zamknięcia i bardziej stonowanych wysokich tonów.

Ten, który był dołączony po otwarciu pudełka, to filtry niebieskie. Są one dostrojone jako filtry zbalansowane i są znacznie bardziej zbalansowane niż pozostałe 2. Balans tonalny na niebieskich filtrach jest nieco bardziej neutralny, po prostu pozwalając muzyce podkreślać to, co ma podkreślać.

Mogę sobie wyobrazić, dlaczego każdy chciałby używać któregoś z tych filtrów w zależności od gatunku muzyki, którego słucha.

Wrażenia dźwiękowe

Bas

Ilość basu wytwarzanego przez NX7 MK3 może być łatwo modyfikowana za pomocą dysz do strojenia i różnych dostępnych końcówek dousznych. Ostatecznie użyłem czarnego filtra basowego, z końcówką douszną o większym otworze, i ta kombinacja dała NX7 MK3 dobrą ilość basu i przyzwoite rozciągnięcie subbasu.

Dodatkową korzyścią z zastosowania czarnego filtra basowego i końcówki dousznej o szerokim otworze jest to, że NX7 MK3 mają nieco więcej przejrzystości. Ogólna prezentacja basu jest klarowna i plastyczna. Chociaż każde uderzenie w bęben ma natychmiastowy atak, NX7 MK3 sprawiają, że bębny brzmią nieco pusto.

Górny bas jest jednak lekko uwypuklony, ale rozumiem dlaczego może się to niektórym podobać, ponieważ dodaje to nieco więcej uderzenia w przypadku uderzeń perkusyjnych. Subbas z drugiej strony ma dobrą ilość obecności, ale brakuje mu trochę tej eterycznej, obejmującej jakości subbasu, którą można usłyszeć w nagraniach z dobrym subbasem.

Średniotonowe

Zakres wokali na NX7 MK3 jest czysty, ale nie jest szczególnie podkreślony. Pomimo tego, wokale są czyste i dobrze teksturowane. Zarówno męskie jak i żeńskie wokale są dobrze wykonane, a barwa nie jest uciążliwa, ale słyszałem dokładniejszą prezentację wokali w innych miejscach.

Odtwarzając utwory gitarowe z Sungha Jung, ścieżki gitarowe wydały mi się bardzo dokładne i szczegółowe. Przesuwanie palców po podstrunnicy gitary jest łatwe do wychwycenia. Szczegóły takie jak sposób uderzania w struny są również bardzo dokładne. Co najważniejsze, gitary odtwarzane przez NX7 MK3 mają naturalną barwę.

Treble

Końcówki o dużym otworze są zwykle używane do podbicia wysokich tonów, a użycie jej w połączeniu z dyszą basową sprawiło, że wysokie tony były bardzo wyraźne. To właśnie tutaj widać korzyści płynące z zastosowania wymiennych dysz. Zakres wysokich tonów jest trzymany w ryzach pod względem ilościowym.

Jest to typowe dla sprzętu z bardziej ekonomicznego końca spektrum, że wysokie tony są podbijane, aby pokazać fałszywe poczucie czystości i szczegółowości. Minusem jest jednak to, że wysokie tony mogą czasami stać się sybilantne jako efekt uboczny. NX7 MK3 nie musiał jednak stosować takich metod, aby zaprezentować dobrą ilość szczegółów wysokich tonów. Pozostaje ona czysta, ale nigdy nie sybilantna.

Inscenizacja

NX7 MK3 grają szeroko i jestem pod wrażeniem tego, jak szeroki jest dźwięk na NX7 MK3. Jednakże, przez większość utworu, pozostanie on szeroki.

Słuchając utworu Strive Amber Rubarth, skrzypce brzmią z daleka na początku, ale odległość ta zmienia się przez cały utwór. W przypadku NX7 MK3 jest to jednak mniej zauważalne, ponieważ odległość skrzypiec zmienia się w mniejszym zakresie niż się spodziewałem.

Środkowy obraz tworzony przez NX7 MK3 jest również nieco rozczarowujący, ponieważ w końcu znajduje się w mojej głowie. Dobry obraz centralny przed moją głową byłby znacznie bardziej pożądany. Kierunkowość jest dość dokładna, ale NX7 MK3 mają problem z zaprezentowaniem warstw i głębi sceny dźwiękowej.

Synergy

Przy impedancji 58Ω i czułości około 107dB/mW, wysterowanie NX7 MK3 z mojego telefonu jest nieco trudne. Skończyło się na tym, że musiałem niemal maksymalnie wyciszyć mój telefon, a nawet wtedy NX7 nie brzmiały tak jak należy.

Bas brzmi nieco ospale, a dynamika nie jest tak uderzająca. Chociaż możliwe jest, aby dźwięk wydobywał się z NX7 MK3 przy użyciu mojego Xiaomi Redmi Note 9 Pro, kombinacja jest daleka od ideału.

Używając dostarczonego kabla 2,5mm TRRS, podłączyłem NX7 MK3 do mojego Hiby R3 Pro i to była światowa różnica. Pomimo, że musiałem podkręcić R3 Pro do około 55% na połączeniu zbalansowanym, R3 Pro miał wystarczająco dużo mocy by sprawić, że NX7 MK3 brzmiał znacznie bardziej dynamicznie i otwarcie.

Chociaż NX7 MK3 mogą być napędzane przez telefon, byłoby to zbyt dużym kompromisem, aby to zrobić.

Podwijanie końcówek dousznych

Toczenie końcówek w NX7 MK3 to zupełnie inne doświadczenie, ponieważ strojenie można już przeprowadzić za pomocą filtrów dyszowych. Jednak zwijanie końcówek nadal będzie miało znaczenie, gdy preferowana dysza została już wybrana.

Jeśli używam niebieskiej neutralnej dyszy, mam tendencję do używania bardziej basowej końcówki, więc taka z mniejszymi otworami byłaby idealna. Jednakże, gdy używam czarnej dyszy, skłaniam się ku szerszym końcówkom dousznym, aby nieco podnieść tony wysokie.

Jednak pomiędzy tymi dwoma kombinacjami, ostatecznie preferowałem czarną dyszę w połączeniu z szerszą końcówką douszną. Ta kombinacja sprawiła, że NX7 MK3 stały się nieco bardziej przewiewne, zachowując jednocześnie dynamiczne uderzenie basu. Tak więc dla większości porcji dźwięku, używałem czarnych dysz z szerokimi końcówkami dousznymi.

Toczenie końcówek w NX7 MK3 jest nieco innym doświadczeniem w porównaniu do innych słuchawek IEM. Jest więcej kombinacji, które mogą dostroić dźwięk, aby znaleźć dokładną sygnaturę dźwiękową, którą preferujesz. Uważam, że jest to jedna z największych zalet NX7 MK3 w porównaniu z większością konkurencji.

Wybrane porównania

BQEYZ Spring 2

Techniczne

BQEYZ Spring 2 kosztują mniej więcej tyle samo co NX7 MK3, i obydwa modele mają w środku 3 rodzaje przetworników. Największą różnicą jest to, że NX7 MK3 posiada 2 przetworniki dynamiczne zamiast 1, a NX7 MK3 posiada również 4 przetworniki BA zamiast tylko jednego w Spring 2, jednakże oba posiadają przetwornik piezoelektryczny obsługujący ultra-wysokie częstotliwości.

Podczas gdy mają one podobną konfigurację przetworników, opakowanie i akcesoria są raczej różne. NX7 MK3 ma kilka dodatkowych akcesoriów do personalizacji, a futerał, który jest dostarczany z NX Mk7 wydaje się mniej ogólny niż zwykły czarny futerał z sitodrukowym logo z przodu, który był dostarczany ze Spring 2.

Kabel dostarczany z obydwoma IEM jest porównywalny, obydwa są dobrze oplecione. Spring 2 dostarczane są z grubszym przewodem w oplocie z czystej miedzi, podczas gdy NX7 MK3 dostarczane są z dwukolorowym przewodem, który jest równie dobrze wykonany.

Obydwa zakończone są 0.78mm złączem do IEM, ale to w NX7 MK3 ma standoff, który będzie miał lepsze odciążenie na 2-pinowym połączeniu. Warto również zauważyć, że NX7 MK3 posiada opcje personalizacji, jeśli chodzi o złącze źródłowe, podczas gdy Spring 2 posiada tylko 3.5mm TRS single-ended połączenie.

Zarówno Spring 2 jak i NX7 MK3 mają podobną konfigurację pod względem tego, który typ przetwornika będzie generował dany zakres częstotliwości. Podczas gdy przetworniki dynamiczne zajmą się basem, przetworniki BA zajmą się średnicą i niższymi tonami wysokimi, podczas gdy przetworniki piezoelektryczne wygenerują górne tony wysokie.

Wydajność

Jeśli chodzi o bas, NX7 MK3 ma nieco bardziej wyrazisty bas, być może z powodu lekkiego skoku średniego basu w NX7 MK3. Podczas gdy ilość może być mniej więcej taka sama, Spring 2 brzmią nieco bardziej ospale.

Wokale są nieco bardziej zagłębione w NX7 MK3, a gdy porównamy średnicę NX7 MK3 ze średnicą Spring 2, Spring 2 może zaprezentować wokale z bardziej eteryczną jakością.

Prezentacja instrumentów średniotonowych jest nieco inna, ponieważ gitary i nuty fortepianu mają bardziej naturalny tembr w porównaniu do cieńszej prezentacji Spring 2. Pomimo bycia wysuniętym do przodu, wysokie tony w NX7 MK3 są nieco gładsze w porównaniu do prezentacji Spring 2.

Jeśli chodzi o scenę dźwiękową, Spring 2 sprawiają wrażenie bardziej intymnych. Jednakże, centralny obraz kreowany przez Spring 2 jest przesunięty nieco bardziej do przodu, przez co scena dźwiękowa wydaje się bardziej naturalna na Spring 2, nawet jeśli jest bardziej intymna.

Jeśli chodzi o kreowanie obrazu, to Spring 2 kreuje nieco większy obraz. Bębny nie brzmią lekko, ale myślę, że jest to również efekt uboczny tego, że scena dźwiękowa jest bardziej intymna w Spring 2.

Spring 2 i NX7 MK3 mogą korzystać z podobnych technologii, ale robią różne rzeczy z tą samą technologią. Jednak z bardziej konfigurowalnymi opcjami NX7 MK3 może po prostu spodobać się szerszej publiczności.

FiiO FH3

Techniczne

FH3 kosztuje skromniejsze $130, ale NX7 MK3 od czasu do czasu trafia do sprzedaży za mniej więcej tę samą kwotę. Jeśli chodzi o liczbę przetworników, FH3 wydaje się być nieco w tyle, z zaledwie 3 przetwornikami, 1 przetwornikiem Dynamic i 2 przetwornikami BA, w porównaniu do konfiguracji 7 przetworników w NX7 MK3.

Może to zabrzmieć niesprawiedliwie, ale posiadanie większej ilości sterowników wymaga więcej pracy inżynierskiej aby wszystkie sterowniki grały razem.

FiiO jest agresywne w kwestii opakowań i akcesoriów dołączanych do swoich zestawów IEM, a FH3 nie jest wyjątkiem. Chociaż FiiO nie może się równać z opcjami personalizacji, które są dostępne w NX7 MK3, FH3 posiadają przezroczyste akrylowe etui typu hardshell, które jest czymś, czym można się pochwalić w tym pułapie cenowym.

FH3 posiada również złącze MMCX, zamiast 2-pinowego złącza 0,78mm w NX7 MK3. Jednak oba złącza wydają się być równie niezawodne, ponieważ 2-pinowe złącze 0,78mm w NX7 MK3 ma dobre odciążenie na 2-pinach.

Po wymianie płyt czołowych w NX7 MK3, oba IEM posiadają wyraźne oznaczenia kolorystyczne, więc zorientowanie się, który z nich będzie pasował do którego ucha jest równie wygodne w obu przypadkach. Warto jednak zauważyć, że kabel w FH3 jest nieco sztywniejszy, ponieważ został pokryty powłoką, która sprawia, że jest mniej podatny na splątanie.

Wydajność

Pod względem brzmienia FH3 mają nieco więcej basu i mniej więcej tyle samo uderzenia, co NX7 MK3. Z drugiej strony średnica ma bardziej naturalną barwę, szczególnie w zakresie wokalnym. Wysokie tony są mniej więcej takie same, przy czym żaden z IEM-ów nie musiał uwypuklać obszaru wysokich tonów, aby zabrzmieć szczegółowo.

Jeśli chodzi o scenę dźwiękową, FH3 są nieco bardziej intymne niż NX7 MK3, jednakże ciasnota obrazu tworzonego przez FH3 rekompensuje mniejszą scenę dźwiękową. Środkowy obraz w FH3 jest również bardziej naturalny, ponieważ jest wysunięty nieco bardziej do przodu. Obraz tworzony przez FH3 jest większy, ale nie sprawia wrażenia bardziej rozproszonego.

Podczas gdy FiiO FH3 sprawia wrażenie bardziej dojrzałej oferty od bardziej dojrzałej firmy. Jednakże, NX7 MK3 posiada wystarczająco dużo opcji personalizacji, aby upewnić się, że otrzymasz produkt, którego oczekujesz od NX7 MK3.

Nasz werdykt

Z Nice HCK's 3rd iteration of the NX7, wierzę, że 3rd time's the charm for them. Podczas gdy NX7 MK3 wciąż mają pewne nierówności, zarówno na płycie czołowej, jak i w zakresie sceny dźwiękowej, to wciąż jest to ogólnie solidna oferta.

Posiadanie wielu opcji personalizacji może brzmieć dla niektórych jak sztuczka, ale opcje, które zostały dostarczone wraz z NX7 MK3 są bardzo funkcjonalne i czynią z NX7 MK3 wszechstronny produkt, który może być dostrojony do własnych preferencji.